RAPE:ACCESS DENIED











"Aveam 20 de ani. Prima data cand m-a violat eram in drum spre biserica. Eram foarte religioasa atunci si il invitam sa ma insoteasca la biserica in fiecare sambata. M-am dus la apartamentul lui care era langa al meu. Cand am intrat, el scria o lucrare la engleza. In acea zi m-a convins sa nu mai merg la biserica si sa-mi petrec timpul cu el. Ne-am asezat pe canapea si ne uitam la un film oarecare. A inceput sa ma sarute. Incerca sa-si bage mana subt fusta mea si i-am tot zis sa se opreasca. Intr-un final m-am ridicat si i-am spus ca plec. Mi-a promis ca se va purta frumos si eu l-am crezut. Dupa ce m-am asezat din nou si am inceput sa ne sarutam, s-a intamplat. Si-a pus mainile pe sanii mei si cand am vrut sa le dau la o parte nu m-a lasat. Imi amintesc cand imi ridica fusta si ma gandeam cum il fac sa se opreasca. Plangeam in acel moment. Nu puteam sa vorbesc; mi-am strans genunchii la piept dar, in acea pozitie i-a fost usor sa-mi scoata lenjeria. Am tipat de durere." Majoritatea oamenilor se gandesc la viol ca la un atac intamplator ce are loc noaptea in locuri intunecate sau in parcari pustii. Ei bine...lucrurile nu stau chiar asa. In multe cazuri de viol sau abuz sexual, violatorul este o persoana pe care victima o cunoaste. Cu toate ca aceasta este o realitate tragica pentru unele femei, majoritatea violurilor se intampla cand exista un strop de incredere. In viol este vorba de putere, control si furie, pentru ca violul, in sine, este un act de violenta; o incercare de a obtine controlul prin folosirea sexului ca arma. "Think about the unthinkable. Don't mask the facts about rape with myths and stereotypes." Violul i se poate intampla oricui: copiilor, elevilor, sotiilor, mamelor, bunicilor, celor bogati sau celor saraci. Violatorii pot fi oricine: colegi de clasa, angajati, vecini, prieteni sau membrii ai familiei. Se estimeaza ca 80% din violuri sunt comise de catre cineva cunoscut de victima, si majoritatea sunt planificate din timp. "Am fost violata la 16 ani. S-a intamplat cand ma intorceam acasa de la un prieten. Un tip cu care ma intalnisem mai devreme a trecut cu masina pe langa mine si m-a intrebat daca vreau sa ma conduca acasa cu masina. Am fost de acord. M-am urcat in masina lui, dar luand in considerare ca locuinta mea se afla in cealalta parte a orasului, a spus ca vrea s-o ia pe autostrada sa ajungem mai repede. Nu m-a deranjat. Cand am iesit de pe sosea, a oprit pe un alt drum decat cel pe care trebuia. Era intuneric si nu stiam nici unde oprise. Imi tot spunea cat de frumoasa sunt si ca credea ca ar trebui sa fim impreuna. I-am spus ca asa ceva nu era posibil si ca aveam un prieten. A lovit cu furie in volan si a zis ca intotdeauna fetele frumoase ii sunt luate de altii. Am devenit ingrijorata si am iesit din masina spunandu-i ca prefer sa merg pe jos pana acasa. A alergat dupa mine spunandu-mi ca ii pare rau si ca ma va duce acasa imediat. Am refuzat si el a zis ca e de acord cu decizia mea, dar ca uitasem sa-mi iau geanta. M-am intors la masina si cand m-am aplecat sa-mi iau geanta de pe bancheta din spate, m-a impins inauntru. L-am intrebat ce crede ca face si am continuat sa il intreb asta chiar si in timp ce imi rupea bluza si fusta si ma viola. Cand a terminat mi-a aruncat niste haine din portbagaj si m-a fortat sa le imbrac. Abea dupa aceea m-a dus acasa. Apoi a avut tupeul sa intre in casa cu mine sa se asigure ca nu spun nimic parintilor. Nu le-am spus niciodata, pentru ca ei tin la el ca la un fiu. Chiar si acum. Am ramas insarcinata cu el. Am 18 ani acum si fetita mea, Marissa, un an." Violul este una din cele mai grave crime pe care o persoana o poate comite si cauzeaza atat un rau fizic, cat si unul emotional. Un violator foloseste forta sau violenta pentru a detine controlul asupra celeilalte persoane.Violatorii ataca femei de orice rasa, de orice varsta si de orice conditie sociala. Pot fi doctore, profesoare, asistente, eleve. Pot fi oricine. "Nu am avut de ales, a trebuit sa o fac. Avea un cutit si il tinea asupra mea in timp ce m-a lipit de peretele din camera. Era prietenul mamei, aveam toti incredere in el. De ani ma tot manipula sa fac lucruri ce nu vroiam, pana cand, intr-o zi m-a violat. Aveam tot felul de sentimente si inca le mai am . Cred ca e numai vina mea, cu toate ca nu e. Inca mai vine la noi acasa fiindca mama mea nu stie prin ce am trecut, si nici nu-l pot privi in ochi. Folosesc orice scuza pentru a nu ramane singura cu el. M-am gandit sa-i spun mamei dar, deoarece sunt musulmana, mi-as face intreaga familie de rusine si toti ar da vina pe mine deoarece el e un prieten de familie. Mi-e teama de ce ar putea spune. Ma rog ca lucrurile sa se schimbe in bine dar se pare ca totul devine mai rau." Violenta sexuala cauzeaza rani emotionale adanci, care dureaza ani intregi si temeri ce tin o viata. Pentru cei care au trecut prin aceasta, violul si abuzul sexual au reprezentat un moment definitiv care le-a impartit viata in doua: inainte de abuz si dupa. Insa violenta nu se termina odata cu violul, cu abuzul sexual, insultele sau umilintele. Violenta sexuala continua sa se repete la infinit. Si totusi exista tendinta de a crede ca violenta sexuala trebuie ascunsa, un mare numar de persoane violate fiind bantuite de sentimente de vinovatie si rusine, majoritatea datorita faptului ca, in societatea noastra, cel mai comun raspuns la viol este tot rusinea. "Una din primele mele memorii este cand fratele meu m-a molestat. Aveam aproape 4 ani, cred, deoarece nu eram inca la scoala. Parintii mei nu erau niciodata acasa. Statea cu mine in fiecare zi si in fiecare zi cand veneam de la gradinita eram fortata sa imi dau hainele jos. M-a molestat aproape zilnic pana cand am ajuns in clasa a cincea, pentru ca atunci si-a lasat iubita insarcinata si s-a mutat. Ultima data cand m-a molestat, prietena lui insarcinata dormea la doua camere departare de noi. Cativa prieteni stiu despre asta si cam atat. De atunci am cosmaruri oribile si atacuri de panica. Am supravietuit totusi si spun acum aceste lucruri pentru a da speranta altora." O persoana care a fost violata se poate confrunta cu o multime se sentimente: furie, frica, confuzie, rusine. Unele se retrag fata de prieteni sau familie, altele nu vor sa fie singure. Uneori, pot simti ca nu vor trece niciodata peste aceasta drama. Presedintele Lisabonei a declarat la un moment dat:"Global, violenta barbatilor asupra femeilor cauzeaza mai multe morti si disabilitati in randul femeilor cu varste cuprinse intre 15 si 44 de ani, decat cancerul, malaria, accidentele rutiere sau razboiul." A rupe tacerea este primul pas spre recuperare. Deoarece violul este un subiect tabu, cei care au trecut prin acesta sufera de pe urma reactiilor din partea prietenilor sau familiei. Violul este o crima, indiferent daca persoana care il comite este un strain, un iubit, o cunostinta sau un membru de familie. Indiferent de cum a avut loc, violul este terifiant si traumatizant. Indiferent de ce s-a intamplat, nu este vina victimei. Nimeni nu are dreptul de a intretine relatii sexuale cu o alta persoana impotriva vointei acesteia si ceea ce poarta o persoana, ceea ce spune sau felul in care se comporta nu este niciodata o justificare pentru un viol.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: